כל החדשות החמות במקום אחד !

חיסכון עם הטבות מס ב קרן השתלמות

חיסכון עם הטבות מס בקרן השתלמות

מהי קרן השתלמות למי היא מיועדת ולמה היא כל כך כדאית ?


קרן השתלמות היא תוכנית חיסכון לטווח בינוני, אשר מקנה לחוסך הטבות מס ייחודיות.

 ניתן לפתוח חשבון בקרן השתלמות על שם שכיר אשר בהתאם לתנאי העסקתו הוא זכאי לקרן השתלמות ועל שם עצמאי, יחיד שהוא בעל הכנסה מעסק או משלח יד.

קרנות השתלמות מנוהלות על ידי בתי השקעות וחברות ביטוח בישראל.

בקרן השתלמות מפקידים כספים בהתאם למעמדו של החוסך בקרן ההשתלמות. בחשבון שכיר נעשות הפקדות שוטפות מן השכר, מידי חודש, באמצעות המעסיק ובחשבון עצמאי אפשר להפקיד באמצעות הוראת קבע חודשית או סכומים חד פעמים בכל עת.

סכומי ההפקדה בקרן השתלמות תלויים במעמדו של החוסך בקרן השתלמות, שכיר או עצמאי. לזכות שכיר בקרן השתלמות אפשר להפקיד עד 10% ממשכורתו. סכום השווה לעד –  2.5% מן השכר הוא  על חשבון העובד וסכום השווה לעד –  7.5% הוא על חשבון המעסיק. אם שיעורי ההפקדה נמוכים יותר חובה שחלקו של העובד יהיה לפחות שליש מחלקו של המעסיק.

לחשבון של עצמאי בקרן השתלמות מותר להפקיד 4.5% מן ההכנסה השנתית של העצמאי ועד תקרה שנתית וכל סכום ההפקדה מוכר כהוצאה.

אבל עצמאי רשאי להפקיד סכום בגובה תקרת ההפקדה המוטבת, המסתכמת בשנת 2023 בסך 19,920 ₪ וכל הרווחים שיהיו בחשבון קרן השתלמות יהיו פטורים ממס רווחי הון.

הטבות המס בקרן השתלמות נובעות מהמעמד של החוסך בקרן השתלמות, אם החוסך הוא שכיר או עצמאי. הפקדות לקרן השתלמות של עצמאי יוכרו לו כהוצאה בהיקף של 4.5% מהכנסתו השנתית ועד תקרה, אשר מסתכמת בסך של 12,775.70 ₪ בשנת 2013.

הפקדות המעסיק לחשבון קרן השתלמות של העובד, ועד תקרה פטורות ממס ולא נכללות בסך הכול ההכנסה של העובד שעליהן הוא משלם מס.

ויותר מזה, הרווחים בקרן השתלמות הנצברים על הסכומים המופקדים מידי שנה בקרן עד "תקרת ההפקדה המוטבת" (בשנת 2023 19,920 ש"ח) פטורים ממס רווח הון.

הרווחים המושגים על הסכמים המופקדים מעל "תקרת ההפקדה המוטבת" יהיו חייבים במס רווחי הון בשיעור 25% מן הרווח הריאלי, בעת המשיכה.

חוסך בקרן השתלמות בין שהוא שכיר ובין שהוא עצמאי, רשאי למשוך כספים שצבר בחשבונו בקרן  עם צבירת וותק של 6 שנים ממועד ההפקדה הראשון בקרן.

חוסך שצבר וותק של 3 שנים והגיע לגיל פרישה, רשאי אף הוא למשוך כספים שצבר בקרן השתלמות.

כמו כן ניתן למשוך כספים לצורך מימון השתלמות מקצועית לאחר 3 שנות וותק.

הכספים בקרן השתלמות מושקעים בשוק ההון. לציבור החוסכים מוצעים מגוון מסלולי השקעה המשקפים רמות סיכון שונות. כל חוסך בקרן השתלמות יכול לחסוך כספים במסלול השקעות אחד או לצבור כספים שחסך בחשבונו בקרן השתלמות בין מספר מסלולי השקעה ויכול להעביר כספים בין מסלולי השקעה בכל עת, ללא כל עלות.

חוסך בקרן השתלמות, רשאי להעביר כספים שצבר בקרן השתלמות אחת לקרן השתלמות אחרת, בכל עת, בין שהוא שכיר ובין שהוא עצמאי. העברה של כספים בין קרנות השתלמות לא כרוכה בכל תשלום ולא מהווה אירוע מס. כלומר, אין כל עמלה או מס, כאשר חוסך בקרן השתלמות מבקש  להעביר כספים שחסך בקרן השתלמות אחת לאחרת.

 

איציק אסטרייכר

סוכנות לביטוח פנסיוני בע"מ

רוצים לקבל הצעת מחיר?

מאמרים שאולי יעניינו אותך

מצברים

פוסט זה בבלוג מתעמק בעולם המרתק של מצברים, המכונה גם סוללות. מטרתו להבהיר את ההבדלים בין סוגים שונים של מצברים, מאלה המיועדים לקטנועים ואופנועים ממונעים

קרא עוד »
שתף פוסט זה:

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

הצטרף לרשימת התפוצה שלנו

Scroll to Top